calon students siswi...

Friday, March 23, 2012

guru di pedalaman<----bersediakah saya??


peeeeeeeeeeeeep peeeeeeeep!
lama xupdate.. hahaha.. siswi xsempat..
sangat xsempat.. sorry~~ (Y.Y)
malam nie rase free sedikit.. diulangi SEDIKIT!! haha..
nak touching2 sikit boleh??? 
pasal kerjaya pilihan siswi iaitu GURU..

hari itu kawan siswi presented something
yang related dengan guru di pedalaman..
presentation tuh buat siswi terfikir.. 
seandainya siswi dipostingkan ke pedalaman..
bersediakah siswi nak alami semua benda tuh??
haihhhh..=,= sekarang xsedia.. sebab time presentation tuh
siswi menangis.. hahaha.. sedih dan takut!

nak posting lambat lagi.. dalam 3 tahun lagi..
so.. kena bersedia la awal2..
mane la tahu kena campak kat pedalaman..
tapi sebagai cikgu.. kita kena redha..
sebab tugas kita didik anak2 yg dahagakn ilmu..
ape yang ditugaskan..di mana kita ditugaskan..
terima dengan redha dan sabar..
sebab ALLAH selalu ada dengan kita! :D

siswi tinggalkan korang dengan video nie..
video nieh buat air mata siswi xhenti2 mengalir.. :"(
korang patut tengok! dan hargailah cikgu2 korang..



p/s: jangan menangis..hikhik..
terima kasih cikgu! :)
k.bai

suka port siswi?? komen la.. :)

40 comments:

  1. insya'Allah,kalau buat ikhlas demi Allah,semuanya akan dipermudahkan. =)

    ReplyDelete
  2. video ni sedihhhh. semoga kita kuat nak lalui semua niiiii :)

    ReplyDelete
  3. duk di pedalame, buleh blaja ngukah pokok...hahahhaa

    ReplyDelete
  4. cikgu, place is just a place,
    nawaitu penting

    ReplyDelete
  5. kalau saya jaik cikgu,, saya nak je dihantar ke an. hehe

    ReplyDelete
  6. niat nak mengajar tu penting...walau kat mana sekalipun ditempatkan...:D

    ReplyDelete
  7. takpe siswi, kite bagi semangat dari jauh. Sukses2!

    ReplyDelete
  8. jadi guru pun jihad..lagi2 bila ditempatkan di pendalaman..bertambah pahala..sebb menyebarkan ilmu...perbetulkan niat dulu yg penting :)

    ReplyDelete
  9. kawan sy cakap best kena posting kat pedalaman sbb byk elaun. hihi.

    apa2 pun nak jagi guru kena bersedia kena posting kat mane2 pun :)

    ReplyDelete
  10. niat ajar tu penting. tak kira kat mana, semuanya ada cabaran. good luck, dear.

    lelaki dan perempuan kena tahu

    ReplyDelete
  11. sng jeh kalau tanak posting kt pedalaman,
    kawennnnn dulu sebelum graduate.
    gerenti tak kene posting kt pedalaman.
    sb org yg dah berkahwin pompan xkan kene antau sabah s'wak.
    tp kalo pedalaman kt ngri len mungkinn akann wlpn dah kawen

    ReplyDelete
  12. Bie tgk video tu pun dah rasa sedih... tapi nak jadi guru kena tima walaupun berat hati nak pigi

    ReplyDelete
  13. nelajar kat ipg eh dear?
    kompem keje ngan kerajaan kan.
    :)

    ReplyDelete
  14. bubye: insyaALLAH.. skrg xready lg.. insyaALLAH tibe masenya akn mempersiapkan diri.. :)

    nadratul syazwana: iye syg... xkeluar lg..hihi..

    nurhazirah azhar: tau xpa.. sedih! :"( insyaALLAH, we will!!

    faiz fakhirin: haha.. muju la kalu siswi blh ngukah pokok gak..haha..

    saya bukan samdol: iye.. betulkan niat dan rela berkorban! :D

    cik jannah: hehe.. siswi pxkisah dihantar ke mana2.. tugas tetap same..hehehe..

    ReplyDelete
  15. bubye: insyaALLAH.. skrg xready lg.. insyaALLAH tibe masenya akn mempersiapkan diri.. :)

    nadratul syazwana: iye syg... xkeluar lg..hihi..

    nurhazirah azhar: tau xpa.. sedih! :"( insyaALLAH, we will!!

    faiz fakhirin: haha.. muju la kalu siswi blh ngukah pokok gak..haha..

    saya bukan samdol: iye.. betulkan niat dan rela berkorban! :D

    cik jannah: hehe.. siswi pxkisah dihantar ke mana2.. tugas tetap same..hehehe..

    ReplyDelete
  16. ezad skytech: betol3..hehe.. sebab mane2 kite duduk pun.. kite ttp seorg penyampai ilmu kpd murid2.. :)

    arim:hikhik.. maseh dear! >.<

    biela bell: iye.. kena byk sabar dan tabah.. :D

    noraim: hehe,,banyak elaun tp jarang gune sbb jrg blh gi bandar..hikhik.. btul3.. kena bersedia! :)

    sha my heart: iye syg.. maseh! >.<

    anakzakaria: hahah.. xjgk adik syg.. ats luck jgk sbenarnya.. senior siswi yg da kawin ade je kna posting sbh srwk..terpsah dgn hubby..huuu.. sedih3..hahaah..

    bieaz: sedih kan! mm.. tu la psl.. berkhidmat demi mase dpn ank bgsa.. :)

    chemay: iye syg..hihi.. insyaALLAH.. :)

    saiazuan: hahaha.. baik cikgu!

    ReplyDelete
  17. susah kot jadi guru.. ape pun kalau niat tu baik.. mesti akan dipermudahkan gak kan =)

    ReplyDelete
  18. kenangan dan pengalaman tu sebenarnya merupakan panduan tuk kita pd msa akn dtg.

    ReplyDelete
  19. kerja sebagai cikgu tu mmg kerja paling mlia sangat. so tak kesah la pedalaman ke mana ke asalkan minat dan tugas tu, patut jalankan sebaik baiknya. good luck babe :)

    ReplyDelete
  20. huhu.. syok apa posting pdlman.. bila g nak smpai an.. :D

    ReplyDelete
  21. bkn sng nk jadik cg kan.. kena kuat smgt.. so , be strong dear :)

    ReplyDelete
  22. pergi sajalah. insyaallah boleh..

    jom tambah ilmu sambungan.=) http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/babi-puncanya.html

    ReplyDelete
  23. pergi sajalah. insyaallah boleh..

    jom tambah ilmu sambungan.=) http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/babi-puncanya.html

    ReplyDelete
  24. kalau akak jadi cikgu..pastu dapat peluang mengajar kat pedalaman.. akak 100% nak.. hehehehe

    (kalau org lain..tentu xnak kan..kan..)

    ReplyDelete
  25. itulah cabaran bagi seorang bakal cikgu

    ReplyDelete
  26. saya dapat baca blog siswi sebab GURU yg ajar sy membaca dulu. . .

    ReplyDelete
  27. dl pnh tgk..skg xnk tgk..haha

    sbb akk da posting..ngee

    :)

    xkira di mana..ikhlaskan hati mnjd guru..bkn sng bkn mdh nak smapaikan ilmu ni..

    ReplyDelete
  28. alamak, macam mana la kan kalau hanis pun dpat pedalaman nnt. hoho. mencabar

    ReplyDelete
  29. sedih nengok vdeo tu :(
    apa2 pn , mn2 pn sma je an .

    ReplyDelete
  30. mak aku soh jadik cikgu . aku taknak. suka hati ah aku nak jadik pe ark ark?

    ReplyDelete
  31. kalau dapat ke kapit cam ne? nak gi ke?

    ReplyDelete
  32. Ikhlaskan hati utk sebarkan ilmu. Dapat pahala..


    Err gaji klau dicampak ke seberang laut tu tinggi tau.

    ReplyDelete
  33. saya suka cikgu yg memahami..:DD hehehe *tiba2*

    ReplyDelete
  34. tak kisah hantar ke mane kan siswi.. asalkan kita ikhlas..Tuhan balas semua tu :)

    ReplyDelete
  35. alaaa. cm gitu ke siswii.
    kawennn jelahhhh , try luck. haha

    ReplyDelete
  36. Kuatkan semangat Sis.
    Dugaannya banyak, pahala yang menanti pun banyak juga.

    ReplyDelete
  37. berlipat kali ganda pahala yg cikgu dapat.lagi2 yang keje kat pedalaman ni.
    lagi2 cikgu yg iklhas kan :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
selamat mengarut dengan siswi..

#mengarut yang betul sahaja.. carutan tidak dibenarkan..

gomo kelate gomo.. >.<

ɐʇɐɯ ɹıɐɹǝq˙˙ɐɹıqɯǝƃɹǝq˙˙˙ɥǝʇolǝɔɹǝq ıʍsıs ʇɹod d---ʇɥƃıɹʎdoɔ