calon students siswi...

Monday, July 23, 2012

#3 RAMADAN



Alhamdulillah.. sudah tiga hari berpuasa.. fuhhh..
azam siswi tinggi menggunung puasa tahun ini...
korang tolong doakan siswi okeh... :)
tahun ini insyaALLAH nak puasa penuh.. insyaALLAH..huu..
tahun ini tahun yang ke 7 puasa jauh dari family.. :"(

guess how i can't be strong after all those things..
many things happened... it taught me how to be strong..
how to be an independent girl... how to be cool...
dulu selalu fikir macam mana siswi nak hidup tanpa family..
yaa..at first thought siswi rasa siswi xmampu.. 
sebab siswi xpernah rasa berjauhan dengan family...

once i gone through it.. i felt it..
jauh dengan family buat siswi down... seriously..
hey.. there is no one who can cook for me..
there is no one who can care about me..
there is no one who can laugh with me..
how am i supposed to do that moment???
:"( jauh dari family buat siswi makin kuat..
buat siswi makin tabah dan makin sabar...
buat siswi makin sedar yang pengorbanan yang perlu siswi lakukan..

jarak membuat siswi berubah ke arah positif..
satu perkara yang jarak xmampu buat ialah
hilangkan kasih sayang siswi pada family...
ya ALLAH.. sayang bertambah hari ke hari.. :")
rindu xpayah cakapla kan... menangis lagi la..huu
nasib tercampak kat kedah aje.. kalau tercampak kat oversea?
kopak la siswi nak balik tiap kali cuti..hahaha.. :)

p/s: malas nak sambung entri nie...
penat sangat2.. otak jammed sudaa..huu
selamat berbuka puasa yea...
come to jitra and siswi belanja makan eskrem malaysia..haha.. :p
ite bru buat twitter...just search cinta siswi.. :)
#nak kata siswi jakun leteeew..hahaha..
k.bai

suka port siswi?? komen la.. :)

18 comments:

  1. xpe, t balik cuti beraya..masih smpt puasa bersama kan..

    ReplyDelete
  2. puasa penuh? mana boleh... perempuan kan dah dapat cuti dah...

    ReplyDelete
  3. @Tukang Karut
    haha.. blh aje.. anything is possible.. :)

    ReplyDelete
  4. biasa la,,adat student..semoga tabah eyh..selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  5. hahaha tu arr nsb baik kat kedah....

    apapon slmt bpuasa..

    ReplyDelete
  6. semoga dapat puasa penuh...hihi

    ReplyDelete
  7. hee tringin gak posa penuh hehehe

    ReplyDelete
  8. alah bisa tegal bese.. mula2 memang r sedih, takut dok sorang sume.. lame2 dah bese sume pun jadi ok je kan?

    ReplyDelete
  9. alololo jgn sedih sgt..heehhe..

    nt kan blh blk umah :)

    tak lama dah..

    good luck!

    ReplyDelete
  10. selamat berpuasa sis :)

    takpe, bila lg nak rasa berpuasa kat tmpt org. hehe.

    ReplyDelete
  11. kan best kalau dapat puasa penuh kan.selamat berpuasa dik.

    ReplyDelete
  12. 1stly slamat berpuasa siswi
    sy pun pnah gak pose jauh dr family. tp kadg2 seronok sbb pose ngan mber2 . .

    ReplyDelete
  13. be strong dear..jauh dimata dekat dihati :)

    ReplyDelete
  14. akak,dulu kite masuk ostel x sampai 3 bulan kuar sebab rindu kat family punye pasal..hahaha...kelakar jugak sebab umah dekat je... tu pon rindu setengah mati..hukhuk.. XD

    ReplyDelete
  15. be strong dear. .ad lg yg nasib lg teruk dr kita

    ReplyDelete
  16. bertahanla..huhuhu..xpe2..lame2 nnti biasela..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
selamat mengarut dengan siswi..

#mengarut yang betul sahaja.. carutan tidak dibenarkan..

gomo kelate gomo.. >.<

ɐʇɐɯ ɹıɐɹǝq˙˙ɐɹıqɯǝƃɹǝq˙˙˙ɥǝʇolǝɔɹǝq ıʍsıs ʇɹod d---ʇɥƃıɹʎdoɔ