calon students siswi...

Sunday, July 31, 2011

kisah tongkat si buta~~~



Assalamualaikum w.b.t..

selamat malam semua..=)
siswi baru siap memasak pie chart utk breakfast...
dan menggoreng mockingbird utk lunch..yummy..yummy..
korang buat ape eh malam2 nie???
nak dengar satu cerita tak??haha..
confirm leleh punye..wuuuu...

kisah si buta dan tongkat...
saya bukan naturally buta..selama ni saya boleh melihat..
tapi masa saya dapat tahu yang saya kena pergi jauh..
jauh dari kampung..jauh dari bandar..jauh dari negeri..
dan yg paling sedih..jauh daripada keluarga...
saya tiba2 menjadi buta..mungkin sebab banyak menangis..
mengenangkan macam mana nasib saya keseorangan..
tempat yg saya pergi sangat asing..saya rasa pelik..
dan juga rasa sedih..sebab saya sorang2...
masa mula2 masuk..saya tak kenal sape2...
dan menakjubkan..tempat itu hadiahkan saya..
20 tongkat + 1 tongkat istimewa untuk saya..
waa..saya teruja..saya boleh bergantung harap pada tongkat nie..
saya ambil masa yang lama untuk menyesuaikan diri dengan tongkat saya.
macam2 berlaku pada saya dan tongkat saya..
saya pernah salahkan tongkat saya kerana tak menjaga saya..
tapi lama2 saya sedar..bahawa tongkat saya tak pernah salah..
tongkat saya memegang harapan saya..
iaitu menjaga saya dengan baik..
tapi tongkat saya bukan malaikat yg boleh jaga saya setiap masa..
saya pernah rasa yang tongkat saya hilangkan diri dari saya..
tapi..itu semua hanyalah andaian saya..
sebab..seburuk mana saya..sejahat mana saya..
tongkat saya sentiasa ada dengan saya..
mereka mungkin pernah menyakiti saya..
tapi kelebihan mereka melebihi kekurangan mereka..
saya akan hilang arah sekiranya tongkat saya pergi jauh dari saya..
dulu..saya layan tongkat saya acuh tak acuh,,,
sekarang tongkat saya adalah segala-galanya bagi saya..
terima kasih tongkat sebab selalu ada dengan saya..
waktu susah mahupun senang...
waktu air mata menitis kerana ketawa mahupun menangis..
tongkat adalah kesayangan saya sampai bila2...
even saya sudah boleh melihat..
tongkat tetap di hati saya..
saya sayang tongkat saya sangat3...=)
heee..bagi korang mungkin nothing special..
bagi siswi..benda ni sangat special..
cerita tuh rekaan siswi..huu..
si buta itu adalah siswi...=p
dan 20 tongkat itu kawan2 siswi..
teman seperjuangan siswi untuk selamanya..
1 tongkat istimewa itu adalah mentor siswi..
merangkap mama siswi di IPG..

sebenarnya..tak ada kata yang mampu siswi ungkapkan..
siswi just harap..perhubungan yg kami bina selama ini..
tak hilang mcm tuh je..sebab..
perhubungan kami macam laut...
tiada hujungnya...ada ombak dan badai..
tapi kami adalah kami..
kami manusia biasa yg mencuba menjadi luar biasa..
begitu juga perhubungan kami..
perhubungan yg biasa tapi boleh jadi luar biasa sometimes..

so..untuk kamu dan kamu dan kamu2222..
kalau baca entry nie..senyumlah..
sebab selama siswi kenal kamu333...
kamu adalah insan yg terhebat di mata siswi..
tongkat si buta yang terbaik selama nie..=')
selama mengenali kamu333...siswi dapat faham mcm2..
so..it's a great honour for me..
to know all of u..muchas gracias all my dears..=p







picture credit to: encah n ishak..=)

quote for today:
my life is just like a puzzle..
all of u are a part of the pzzle..=)
nota kuku kaki panjang:
al-fatihah untuk allahyarham Ashraff@aleesha..
*yg nak tukar jadi pompuan tuh..
beliau kembali ke rahmatullah pd pagi tadi kerana serangan jantung..
wallahualam..kita tak tahu bila masa kita akan sampai..
so..be prepared..=)
kawan2..sayang korang ketad4444..=)
selamat berpuasa yea..

psstt:tunggu turn my classmates kt MRSM KOPU 2009..

moshi2x.. 

suka port siswi?? komen la.. :)

0 manusia berceloteh:

Post a Comment

Assalamualaikum..
selamat mengarut dengan siswi..

#mengarut yang betul sahaja.. carutan tidak dibenarkan..

gomo kelate gomo.. >.<

ɐʇɐɯ ɹıɐɹǝq˙˙ɐɹıqɯǝƃɹǝq˙˙˙ɥǝʇolǝɔɹǝq ıʍsıs ʇɹod d---ʇɥƃıɹʎdoɔ