calon students siswi...

Saturday, February 11, 2012

patah tumbuh.. hilang berganti



peeeep peeeep...
perut sudaa kenyang melantak burger.. :)
#mane tak gomokss.. makan je keje..haha..
hari ni sabtu.. masih lagi cuti.. esok dah start kelas.. =,="
keje..keje..keje... seru sampai ke sudah keje tuh xsiap.. @_@

korang pernah dengar tak madah pujangga nie.. *kunun..

patah tumbuh.. hilang berganti...

iyea.. kalau dah patah.. akan tumbuh yg baru..
kalau dah hilang.. akan digantikan dgn yg lain..
tapi macam kata Allahyarham Tan Sri P. Ramlee la..
" di mana kan ku cari ganti serupa denganmu"...
kan..kan.. even benda tuh sama sekalipun..
sentimental value dia mungkin dah lain.. :)

macam siswi.. ada kawan beratus.. :P
tapi tak sama dengan arwah kawan baik siswi..
arwah memang tiada galang ganti dalam hidup siswi..
tiba-tiba.. rindukan arwah... :")
seronok ade arwah.. dia lucu.. dia manja..
dia baik.. dia comel.. dia innocent sgt..
haihhh.. mutiara mahal nak jatuh dah.. :"(

sayang.. aku tahu kau tak akan baca..
tapi aku tetap nk bagitau yang sampai sekarang.
takde seorang pun yg dapat ganti kau..
sebab takde seorang pun yang sama macam kau..
kau tak special.. tapi kau kwn aku yg limited edition..
aku ingat lagi masa kau sakit... kau sindir aku..
kau cakap hidung aku mancung mcm michael jackson..
aku gelak walau aku tau hidung aku kemek..
xpe.. sebab kau kan kawan aku..
aku ingat lagi masa kita balik rumah kau..
kau bagi aku tidur dalam bilik kau....
atas katil kau.. tapi kau duk atas kerusi.. tak tidur pun..
aku ingat lagi.. kau tolong bayar duit makanan aku..
aku kan suka sorok2 duit.. last2 xjumpa..
kau jgk yg kena bayar.. kau cakap kau belanja..
aku ingat lagi senior kesukaan kau.. 
kau selalu cerita pasal dia kan.. kau selalu usha dia..
tapi sampai sekarang dia tak tahu kau penah suka dia..
sayang.. kau tau tak aku rindu kau sgt2..
kau cakap kau nak jadi doktor kanak2..
aku cakap aku nak jadi pensyarah..
ALhamdulillah.. sekarang aku dah nak jadi cikgu...
2 3 langkah lagi nak jadi pensyarah...
dah lama aku tak jumpa mak dan ayah kau..
last aku jumpa masa 2007.. sekarang dah 2012...
sayang.. aku tahu kau selalu tengok aku dari jauh..
maaflah.. aku selalu sedih.. aku tak kotakan janji aku..
aku cakap nak gembira selalu.. tapi cmne aku nak gembira..
kalau kau jauh dari aku.. =,="
sayang.. kau kat sana baik2 saje kan...
aku akan cuba untuk jaga diri aku...
macam aku jaga kau dulu.. :")
aku sayang kau sangat2 weh.. aku xpenah lupakan kau..
~~Medina Zahra Bt Nordin Hamad~~
(bunga di kota Madinah)

p/s: sori.. entri nie ter"emo" sikit..hehe..
terlalu rindukan arwah... rasa nak balik ke zaman dulu..
nak hargai arwah lebih.. nak sayang arwah lebih...
sekarang nie doa ajelah penghubung kami..
al-fatihah untuk sayang siswi..semoga dia bahagia
di samping Penciptanya.. :") 

suka port siswi?? komen la.. :)

16 comments:

  1. Al-Fatihat untuk sahabatmu.

    Moga dia tenang di sana.

    dill.

    ReplyDelete
  2. alaaaaa....sedeyhh..tabah yeee awkkk...even arwah jauh dr sisi awk, tp arwah tetap dkt d aty awk kannn...

    ReplyDelete
  3. emm..mse mula2 bce,ak dah rasa ni sal arwah medina..

    be strong...n salu sedekah al fatihah utk arwah eh zana..:)

    ReplyDelete
  4. cik bunge: i will.. hehe.. :)

    dill: al-fatihah.. amin.. :)

    kak nik: al-fatihah gak.. :)

    ReplyDelete
  5. bbb: yea awk.. siswi tabah da tp ntahla..hehe.. thanx.. :)

    sya: huuu.. rindu dia weyh.. smakin rindu.. :(

    insyaALLAH aku kuat sya.. al-fatihah.. :)

    ReplyDelete
  6. smoga arwah tenang di sana..~
    tabah ya~

    ReplyDelete
  7. xpe skali skala buat entry emo mcm ni :) ingatkn arwah ya, bnyk2 brdoa untuk dia..

    entry ni ingatkn kita tentang mati :)

    ReplyDelete
  8. sal ijou: amin!! insyaALLAH.. tq sal.. :)

    saiazuan: insyaALLAH.. dia selalu dlm hati n doa siswi.. yea.. mati itu pasti.. :)

    ReplyDelete
  9. mesti arwah dulu sahabat terbaik siswi kan..:D

    #banyak2 kan doa untuk arwah..be strong ye..

    ReplyDelete
  10. ezad skytech: iye.. dia yg terbaik dan terhebat.. :)

    insyaALLAH.. thanx bro.. :)

    ReplyDelete
  11. sab ek siswi...org kata kalau kita teringatkan org yg dah takde kita kne la sedekahkan al-fatihah...

    kuatkan semangat...

    al-fatihah...

    ReplyDelete
  12. si budak kachak: hehe.. yea.. selama nie pun siswi sabar je.. insyaALLAH..kena kuat... :)

    al-fatihah..

    ReplyDelete
  13. Sis Siswi = teman yang setia.

    Semoga arwah tenang di sana.

    ReplyDelete
  14. awan: xdela.. cuma xjmpa yg sebaik dia.. dia tersgt baik.. siswi jahat dgn dia.. :"(

    amin.. mudah-mudahan cmtula..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
selamat mengarut dengan siswi..

#mengarut yang betul sahaja.. carutan tidak dibenarkan..

gomo kelate gomo.. >.<

ɐʇɐɯ ɹıɐɹǝq˙˙ɐɹıqɯǝƃɹǝq˙˙˙ɥǝʇolǝɔɹǝq ıʍsıs ʇɹod d---ʇɥƃıɹʎdoɔ