calon students siswi...

Wednesday, February 15, 2012

saya memang suka berpoligami pun..





peeeep peeep.. kenderaan berat nak lalu..hee.
hari ini kelas xdela padat sangat..
tapi disebabkan sampai ke petang.. tetiba ja jadi tak bermaya..
haihhhh.. =,=" setan suke betol bergayut kt mata siswi yg cantik nie..
jeles la tuuuu.. siswi nak belajar pun susah.. hikhik.. :)

hari ni tetibe je siswi nak cakap pasal poligami..
urmmm.. selalu je dengar pasal nie..
tapi macam tu la.. ade yang suka.. ade yg xsuka..
haihhh.. ini kan sunnah nabi.. #org laki selalu kata cmnie..
pelik jugak.. benda lain xmau plak ikut sunnah nabi..
bab kawin nak pulak ikut sunnah nabi..
lelaki oh lelaki.. haha.. :P

bagi siswi..poligami nie xsalah sebenarnya..
tapi yang jadi salahnya..bila si suami xreti nak berlaku adil..
lebihkan yang muda.. abaikan yg tua..
selalu macam itu lah.. haihhh.. =.=" tak patot..tak patot..
siswi memang suka berpoligami pun.. *mata ke atas.. tangan ke bahu"

untuk bakal imam dan suami siswi suatu hari nanti..
kalau rasa nak berpoligami tue.. boleh..
siswi bagi je.. tapi bukan dengan sesenang hati la.. :P
sebelum kawin satu lagi tuh..
bacalah benda2 kt bawah nie dulu..
bukan syarat nie.. bak kata tok bomoh.. pengeras..hihi..

kena lah bagi2 sikit harta kt siswi..
pindahkan semua harta atas nama siswi pun ok dah..
beli banglo cm Dato' K beli kt Siti pun ok dah..
kereta xboleh Lambo pun xpa.. Merc ka BMW ka oke dh..
duit nafkah bulan2 pun siswi xmintak banyak..
RM20000 xpa da.. sikit ja tuh..
duit sekolah anak2 kalau boleh RM2000 sorang xpe..
siswi kan cikgu.. so kalau boleh tuh.. ade orang gaji 4 5 org ckup dah..
takut xsempat nak masak untuk anak2 nanti..
kalau boleh dalam seminggu tuh.. duduk rumah siswi 5 hari..
bukan apa.. anak2 mesti nak spend masa dgn papa diorg.. ^^
dalam sebulan.. kena pergi holiday jugak...
cuti sekolah kan..biasalah.. xkan nak duduk kt rumah ja..
paling2 dekat.. siswi nak pergi Perth ja..
kalau xboleh.. Maldives pun oke jugak.. 
kalau boleh.. hujung tahun tu kenalah up sikit nafkah zahir tuh..
maklumlah anak2 nak masuk sekolah.. duit banyak nak guna..
ha.. tolong beli android ke andartu ka ape untuk siswi..
yang murah2 pun xpa.. paling3 kurang iPhOne ka.. yg latest la..
senang sikit nak update blog..hikhik.. :)
last sekali.. setiap kali raya kenala balik kampung siswi..
yela.. MA dan ABAH mesti nak beraya dengan ank perempuan dia.
bukan selalu jumpa pun..hikhik...

huh!! akhirnya..siap jugak wasiat poligami utk bakal suami..hee..
ha.. amacam? nak kawin dua lagi tak?? hehe..
kalau rase mampu tu silakan lah.. siswi xkijam..
tapi kalau rasa belakang mampu tu muncul S..
batalkan niat tuh..hehe.. banyak lagi menda lain blh buat
selain drpada kawin duatigaempat...

p/s: heyy.. siswi xkijam tau..
siswi cuma sayang bakal suami je..
siswi takut dia lupa akan siswi bila dia kawin lagi satu..
kalau ade wasiat poligami nie.. senangla..hikhik.. :)

ces.. buat entri macam siswi nie dah kawin..hoho..
k.bai..


suka port siswi?? komen la.. :)

17 comments:

  1. haha baguslah siswi, dah plan ni semua.

    ini pun utk kebaikan kita ye dak?
    lelaki ni kadang mulut manis, bila nak kahwin lagi satu macam-macam dipujuk rayu bini tua tapi bila dapat bini barum haihhh paham-paham je la kan

    ReplyDelete
  2. SAYA BUKAN SAMDOL: haha.. tau xpa.. time awal2 bukan main memujuk.. da dpt kite dilayan mcm xwujud.. kena ade wasiat baru umphh..haha

    ReplyDelete
  3. kpd incik1 sila amik perhatian ye...klu sy camni mmg takkan ler nak poligami...nk jge sorg pun blum tntu senang nk nak jge dua siap dgn wasiat lg tu...hehehe

    ReplyDelete
  4. SI BUDAK KACHAK: haha.. lau rase nk ade S kt ujung mampu tu.. kawen jela..haha.. :)

    #siswi xkisah..haha

    ReplyDelete
  5. hahahaha...pompuan slalu pandai mintak jer...hahahaha

    ReplyDelete
  6. haha...siap da ready wasiat tu ye siswi...:D

    ReplyDelete
  7. amboiiiiiiiiiiiiiiiiii.

    wasiatttt ekk ? haha

    ReplyDelete
  8. FAIZ: hehe.. oke la.. minta sikit ja pun..hehe.. :)

    EZAD: preparation tuh..hehe.. manela tau..haha..

    XILA:haha.. memang kena redha la yunk.. ^^

    ZAKARIA's DAUGHTER: kenapa adik sweett??haha..

    ReplyDelete
  9. poligami zaman nabi dengn sekarang dah jauh tersasar dari maksud sebenarnya..

    ReplyDelete
  10. YAD'Z: betul3.. sebab tu ramai yg menderita bile suami kawin lebih dr sorg..

    ReplyDelete
  11. Hihi senyum umi bacae ntri dear ni la hihi ..apa yang dear cakap memang betul ..tak salah berpoligami ..tapi janji niat suami tu betul dan tidak menganiaya perasaan hati si isteri .. umm dan yang mampu ..

    tapi umi ..kalau boleh .. tak mau la terjadi mcm ni .. uuuu ..

    ReplyDelete
  12. lelaki semua sama.. dalam 10, 1 je yg boleh pakai. haha

    ReplyDelete
  13. UMI: hehe.. senyum xperlu kata ape2.. xramai pompuan blh terima poligami.. kalau si suami mampu berlaku adil.. xpa.. nie sebaliknya terjadi.. sape nak kan umi..hehe..

    NABILA:hehe.. xsemua mcm tu syg.. tgk salleh yaakob..bahagia..hihi.. tp tula..nk cri mcm tu.. 1 dlm 10.. :)

    CIKMOON: agk2 ade yg nak kawin lg dak pas bace surt nie?hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
selamat mengarut dengan siswi..

#mengarut yang betul sahaja.. carutan tidak dibenarkan..

gomo kelate gomo.. >.<

ɐʇɐɯ ɹıɐɹǝq˙˙ɐɹıqɯǝƃɹǝq˙˙˙ɥǝʇolǝɔɹǝq ıʍsıs ʇɹod d---ʇɥƃıɹʎdoɔ